سایر

مشاوره بازرگانی خارجی در حوزه حمل و نقل، ترخیص کالا و قوانین گمرکی

مشاوره بازرگانی خارجی

روزمره چندین هزار محصول و جنس به شکل قانونی توسط تاجران ایرانی به سرزمین ما وارد می شوند‌. و تمام این افراد برای ترخیص بایست فرایندهای قانونی و مراتب اداری‌ را طی نمایند. انجام کارهای گمرکی و واردات کالا‌ به درون کشور نیاز به مشاوره بازرگانی خارجی دارد. که بسیاری از اشخاص تایم بسنده و لازم‌ برای بررسی و آشنایی با این موارد را ندارند. بخاطر همین نکات از خدمات مشاوره امور گمرکی و ترخیص کالا و قوانین گمرکی کالا‌ که توسط شرکت های خدمات‌ بازرگانی‌ عرضه می شود بهره برداری می کنند. با هدایت شرکت های خدمات‌ بازرگانی و تجارت دیگر نیازی به بررسی نکات و رویدادهای مربوط با گمرک نخواهید داشت.

این سبب شده که شما بتوانید از مشاوره‌ رایگان‌ در عرصه های گوناگون مرتبط با واردات و صادرات بهره برداری کنید. بهره برداری نکردن از خدمات‌ مشاوره گمرکی در دنیای امروز که قوانین سخت گیرانه زیادی برای مباحث واردات و صادرات وجود دارد. که می تواند مخارج انبوه زیادی برای فرد بازرگان داشته باشد. ترخیص کالا‌ دارای گام های پیچیده و تخصصی بوده است. ترخیص آن که عدم آگاهی از قوانین گمرک و بخشنامه اجرایی که دائما در حال‌ تحول است احتیاج به مهارت ، تجربه‌ و تعلم خواهد داشت. و بدون‌ داشتن معلومات لازم تاجران گرفتار مشکلات زیادی خواهد شد.

مشاوره‌ بازرگانی خارجی

در حقیقت می شود نقل کرد که داشتن معلومات و آگاهی به موقع و هوشیاری در عرصه بازرگانی، و مورد دیگر که وجود دارد. آن هم این است که وجود استدلال درست و تجزیه خوب موضوع ها از توانمندی‌ و قدرت‌های‌ یک مشاور‌ مناسب در حیطه بازرگانی خارجی از کشور و خرید و فروش بوده است.

شرکت های بازرگانی مختلف ادامه موفقیت را با داشتن مشاوران کاردان در عرصه بازرگانی‌ و خدمات‌ مشاوره بازرگانی خارجی، بهترین راهکار و سریع ترین راه را ارائه می دهد. متخصصان کسب و کار‌ این شرکت‌ تجارت موضوعات درباره مشاوره‌ را تفکیک و تجزیه می کنند.  این کار سبب شده تا راه‌حل‌های‌ مناسب رسمی را به بازرگانان برای هدایت به اهدافشان عرضه کنند.

اما برای غیر از بازرگانان و شرکت‌های‌ صادرات کالا‌ و واردات ابزار این پرسش پیش می آید. آن هم این است که یک مشاور‌ بازرگانی چه شغلی ادا می کند. همینطور که چه وقتی دریافت مشاوره‌ بازرگانی‌ برای یک کسب و کار‌ واجب می باشد؟

در جواب به این پرسش می توان گفت که علت های ذیل را مطالعه نمود که چرا یک کسب و کار‌ به مشاوره بازرگانی خارجی احتیاج خواهد داشت:
  • مشاوره تجارت خارجی: دوراندیشی و آگاهی از مشکلات و اتفاقات حاضر در بازرگانی خارجی‌ و تهدیدهای قابل پیش بینی‌ نشده یک سرمایه گذاری.
  • واردات و صادرات جنس: احتیاج به مهارت و کار آمدی در موضوع واردات کالا‌ یک بازار‌ وارداتی و یا یک بازار صادراتی ویژه.
  • مشاوره بازرگانی‌ بیرون از کشور در راستای تغییرات قوانین واردات کالا‌ و صادرات اجناس و ترخیص وسایل روی غلطک انداختن شغل در زمان مصادف با تغییرات در تجارت و بازرگانی‌ بین المللی برای رسیدن به هدف کسب و کار‌.
  • با نگرش بر صادرات کالا‌ و عرضه راهکارهای ضروری در مورد بازاریابی صادراتی با استفاده از آموزش‌ واردات کالا از منابع رسمی در بیرون از کشور و احیای یک سازمان قوی و پیشگیری از پایمال شدن منابع شرکت های بازرگانی و تولیدی.
  • مشاوره در مورد فرایند ترخیص کالا‌ و مشاوره واردات کالا و صادرات اجناس و ارائه واقعیات پیش‌ بینی‌ نشده.

کارها و وظایف مشاوره حقوقی گمرک چه چیزی می باشد؟

مشاوره بازرگانی خارجی یا مشاور حقوقی گمرک یا  به عنوان وکیل یا نماینده معتمد و موثق از سمت شرکت یا شخص موظف است‌ که به امور قانونی در زمینه‌ ترخیص، صادرات یا واردات محصولات مورد نیاز بپردازد. این وظایف به صورت زیر است:

  1. دریافت مجوزهای مورد نیاز از وزارت‌ صنایع بازرگانی‌، تجهیزات پزشکی‌ و بهداشتی، معافی های گمرکی صادرات و واردات
  2. مشورت دهی در عرصه گرفتن کارت‌ بازرگانی
  3. مشاوره در حوزه مرخص‌ سازی ، خالی کردن یا حمل و انتقال کالا
  4. تنظیم اظهار نامه برای واردات اجناس مجاز‌
  5. مشاوره برای گرفتن مجوز ساخت شرکت یا صنایع
  6. معرفی نیروی مناسبت و مورد اعتماد‌ در امور گمرکی
  7. کسب معلومات کافی در عرصه ترخیص بار و پرداخت مالیات
  8. مشاوره در امور صادرات و واردات رسمی کالا‌

همینطور یک وکیل حقوقی گمرک بهتر است در عرصه های نام برده شده نیز حل اختلافات گمرکی، گام های ترخیص کالا‌، شیوه های گوناگون صادرات و واردات در پرونده‌های‌ گمرکی با تصویب قضا و پیگیری‌ امور حقوقی آن ها بپردازد.

به چه دلیل یک کسب و کار‌ به مشاوره بازرگانی خارجی احتیاج خواهد داشت؟

با توجه به این گروه‌ بندی و خدمات‌ متنوع مشاوره بازرگانی خارجی در قسمت های گوناگون فعالیت های تجاری بین المللی می توان گفت که برای پیشبرد هر تجارتی لازم است که با افراد دانا در این زمینه رایزنی نموده و از تجربیات و مهارت های آن ها استفاده‌ کنیم. چرا که تلاش های تجاری همیشه ریسک پذیری بالایی دارند. و عدم آگاهی کافی در چنین مسائل می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای شرکت و بازرگانی شما داشته باشد.

همچنین بهره برداری از راه های آزمایش و خطا‌ برای پیشرفت تلاش های اقتصادی و تجاری علاوه بر مخارج اضافی که از شما خواهد گرفت شاید فرصت شما را هم هدر می دهد. پس بهتر است که بهترین راه موجود برای پیشبرد و پیشرفت بازرگانی ها و استفاده از تجربیات و دانش اشخاص کاردان در این موضوع می باشد‌، زیرا این اشخاص به جز داشتن دانش کافی و دانشگاهی در این عرصه، از تجربه لازم در مورد انجام انواع فعالیت های تجاری نیز بهره‌ مند است. و همیشه با عرضه مشاوره بازرگانی‌ می توانند به شما یاری کنند تا عالی ترین تصمیم را در پیشرفت تجارت خود‌ داشته باشید.

فرایندهای گمرکی و شیوه مرخص‌ سازی کالا‌ی صادراتی از گمرک:

انبار: در شروع بایست که کالای خویش را وارد گمرک کرده و آن را انبار‌ بگذارید. در این خصوص شما بیشتر از هر بخش دیگر، با انبار داری رابطه خواهید داشت. در آغاز بایستی که دستور ورود‌ کالا‌ به گمرک را دریافت‌ نمائید. سپس به دنبال وزن کردن یا همان مقدار وزن توسط حمل کالا‌ رفته و برگه‌ مرتبط به ترازوهای تنی را دریافت‌ خواهید کرد‌. در پایان پس‌ از آن که تایید‌یه مسئولان مربوطه، وسیله‌ حمل کالا‌ می‌تواند به گمرک وارد گردد.

واحد ترانزیت: در این قسمت صادر کننده بایستی اقدام‌ به مرتب‌ سازی اظهار نامه گمرکی کالای خود‌ شود که به دور اظهاری یا انتظام اظهار نامه از طریق راه های شناخته شده می باشد. در این قسمت کارشناسان واحد‌ ترانزیت، اسناد مرتبط به برگه‌ ترازوی بزرگ و نیز اظهار نامه را دریافت‌ و آن را مشاهده خواهند کرد. آن ها هم اقدام‌ به بازبینی اسناد وسیله‌ حمل و پلمپ الصاقی خواهند نمود.

درب خروج گمرک: در این قسمت رفته رفته مقدمات خارج شدن کالا از گمرک فراهم می‌شود. در این مرحله ممکن است بعضی ارزیابی‌ها و اقدامات مانند الصاق دوباره پلمپ انجام شود. البته در هر مرحله ممکن است بعضی فرایندها و کارهای دیگر نیز انجام گیرد.

امور مالی: در این مرتبه کالای هدف آماده‌ بیرون‌ رفتن از گمرک و نیز خروج‌ از مرز‌ خواهد شد. بعضی کارها و پرداخت مبلغ های گمرکی در این مرتبه اکثراً صورت‌ خواهد گرفت. مبلغ ترخیص‌ کالا‌ از گمرک خود‌ یکی از مبلغ های صادراتی به حساب‌ می آید.

 مشاوره بازرگانی خارجی

تلاش ها و مواردی که مشاوره‌ بازرگانی می تواند به شخص کمک کند:

تامین ارز‌، بستن یک عهد نامه، مرخص‌ سازی انواع کالا، چگونگی راه های جابجایی و بازاریابی های صادراتی از جمله موضوعات مهمی هستند که یک شرکت یا شخص مشاوره‌ بازرگانی‌ در آن به شخص بازرگان و تاجر یاری میرساند.

به طور عمومی بعضی کارها و جزئیات عرضه شده در زمینه مشاوره های بازرگانی‌ و گمرکی به شرح زیر می باشد:

  • مشاوره سبب خرید وسیله های ورودی‌ و فروش کالاهای صادراتی و قراردادهای تجاری می شود
  • مشاوره برای اسناد مورد احتیاج جهت گمرک و سازمان‌های‌ مجوز دهنده مرتبط به فعالیت‌های‌ بازرگانی
  • راه های معتبر پرداخت و باز گشایی انواع اعتبارات اسنادی و حواله های ارزی
  • مشاوره در مورد‌ اینکه چه مجوز‌هایی‌ در مورد وسیله های وارداتی و صادراتی قانونی خواهد بود. و چگونگی دریافت مجوزهای بالا نظیر ثبت‌ سفارش‌، گرفتن مجوز صنایع، سازمان کل تجهیزات‌ دارویی و تغذیه، مخابرات، مجوزهای استاندارد و انرژی اتمی و غیره چطور خواهد بود.
  • مشاوره در خصوص کارهای قبل از حمل نظیر تنظیم‌ اسناد تجاری، سرکشی کالا در آغاز مسیر، فرستادن بیمه نامه و غیره لازم است.
  • نحوه تعیین مناسب ترین شیوه‌ عقد‌ قرارداد با شرکت‌های‌ حمل و نقل بین المللی محصولات
  • نحوه تعیین‌ دقیق‌ تعرفه گمرکی hscode و منابع کالا
  • حساب کردن هزینه های تمام شده‌ کالا از نقطه آغاز تا درب انبار‌ مقصد‌.
نتیجه کلی مشاوره بازرگانی خارجی

مرخص‌ سازی کار‌ کالا‌ با تجربه‌ ای که در زمینه انجام تجارت های بین المللی مختلف دارا است، به‌ خوبی‌ با اسناد و مدارک لازم‌ برای ترخیص کالا از گمرک آشنا شده، او حتی به زیبایی می داند که هر کالا چه جواز هایی احتیاج خواهد داشت. و از کدام‌ مرجع‌ها الزاماً باید این مجوزها را تهیه نمود. به همین دلیل از همان ابتدا کار‌ شخصا مراحل‌ تالیف اسناد و مدارک لازم برای مرخص‌ سازی کالا از گمرک را انجام‌داده تا در وقت تحویل و ترخیص کالاها از گمرک با مشکلی مواجه نشوید و به سرعت اجناس را از گمرک خارج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید