مشاوره

مشاوره در حوزه واردات مواد اولیه صنعتی

واردات مواد اولیه صنعتی

ترخیص مواد اولیه شرکت‌های‌ تولیدی از گمرک از جمله عمده ترین فعالیتهای تجاری در کشور می باشد. که با نکته به ضرورت واردات مواد ابتدایی به داخل‌ کشور ، اکثر تاجران و بازرگانان ایرانی تمایل دارند از این مواد و وسیله ها در بازرگانی های وارداتی خویش مصرف کنند. واردات مواد اولیه شرکت‌های‌ تولیدی و کارخانجات صنعتی از جمله مهم ترین تلاش های تجاری است. که هر کشوری حتما باید برای پیشبرد صنعت و توسعه مالی خودتان بدان دقت داشته باشد.

کشورهای در حال گسترش که از نظر‌ امکانات تولیدی و دسترسی به مواد نخستین صنعتی خیلی سخت می باشند. به طور پیوسته حتما باید برای پیشبرد فعالیتهای صنعتی خودش و مقاومت اقتصاد کشور از واردات مواد‌ نخستین در عرصه به وجود آوردن اشکال تولیدات صنعتی خود مصرف نمایند.

در کشور ما ایران نیز با توجه به کمی امکانات تولیدی و عدم دسترسی شایسته به منابع طبیعی لازم بوده است. که برای پیشبرد تلاش های صنایع ایرانی و کارخانجات گوناگون کشور همواره از واردات مواد مقدماتی در امان نیازهای کارخانجات و خطوط تولیدی استفاده نماییم.

واردات مواد اولیه صنعتی

از این رو می شود گفت که واردات مواد اولیه با دقت به گسترش‌ خطوط تولید و تکثیر کارخانجات صنعتی در حوزه های متعدد تولید همچون صنایع دارویی ، صنایع خودرو سازی و هو و افضا ، ماشین‌ آلات ، صنایع غذایی ، پتروشیمی و … ، می تواند یک تجارت بیش سودمند برای تجار و بازرگانان ایرانی باشد، به شرط‌ آن که با کیفیت مراحل واردات و مرخص‌ سازی مواد اولیه کمپانی های تولیدی از گمرک آشنا باشید .

بنابراین چنانچه خواهان یک معامله بین‌ المللی بسیار سود آور هستید. می توانید در آغاز تلاش های تجاری خود یا گسترش‌ کسب و عمل تجارتتان از واردات اقسام مواد اولیه استفاده نموده و بدین روش به سودهای بزرگ پولی دست یابید. منتها در ذهنتان نگه دارید که چگونگی مرخص‌ سازی مواد اولیه شرکتهای تولیدی از گمرک طبق آداب و قوانین مخصوصی انجام می گردد. که در حالت عدم علم این قوانین مقدور شده است در همان آغاز شکست خورد و با صدمه های مالی زیادی مصادف شوید.

فراهم شدن مواد‌ اولیه‌ از راه واردات

تامین مواد اولیه صنعتی از روش واردات یکی از جدی ترین چالش هایی است که وارد کنندگان با آن روبرو می باشند. برای‌ اینکه واردات این مواد‌ به کشور علاوه بر مشکلات شایع در گمرک ، مشکلات و چالشهای دیگری همان خواهد داشت. در واقع در این دسته از واردات اضافه بر اینکه با قوانین همگانی صادرات و واردات روبرو هستیم.

حتما باید با قوانین اختصاصی دیگری نیز‌ که در این قسمت وجود خواهد داشت ملاقات کنیم. زیرا واردات این گونه از کالاها شرایط اختصاصی خودشان را دارند. که در ادامه به طور مفصل‌ توضیح خواهیم داد‌. ناگفته نماند که می توانیم در واردات مواد اولیه‌ به کشور‌ از مرخص‌سازی کاران پیشرفته و باتجربه که در این زمینه‌ تلاش می کنند استفاده‌ کنیم تا مشکلاتمان را به حداقل‌ برسانیم .

نحوه واردات مواد اولیه صنعتی

مواد اولیه و واردات آن به قسمت های متفاوت پخش می شود و هر صنعتی بسته به گونه کالای خودشان قوانین و الزامات خاصی را خواهد داشت . این قوانین می تواند مطیع نوع‌ کالا ، صنعت ، زمان ورود و… باشد .

ما در این قسمت سعی می کنیم ابزار های وارداتی را مطابق ناحیه صنعت به قسمت های مختلف پخش کنیم. برای‌ اینکه مهمترین پخش بندی کالاهای وارداتی، مطابق گونه تکنیک آنها می باشد. حال این صنایع به بخشهای مختلفی پخش می شوند. که محتوی : صنعت دارو ، نفت و گاز و پتروشیمی ، سرامیک ، نساجی‌ ، چرم و پلیمر می باشند.

واردات مواد اولیه صنعتی

واردات مواد اولیه دارویی:

واردات مواد‌ اولیه مربوط به صنایع دارویی. در خصوص واردات مواد‌ اولیه‌ دارویی الزاماً باید گفت که دارو‌ها‌ برای جابجایی به کشور می بایست مطابق مجوزهای ثبت دارو‌ از وضعیت کیفی بسیار‌ زیاد برخوردار باشند. جهت واردات و ترخیص دارو و ماده‌ها اولیه دارویی در گمرک در بخش اول پرو فرمای آن با مجوز فراهم کردن دارو مطابقت داده می گردد.

در دنباله بایستی جواز های فرض برای ماده‌ها ساده دارویی و رسید دارو‌ به کشور به گمرک ارائه گردد. که برای تحصیل این مجوزها می توانید از یک مرخص‌ سازی کسب پر امکانات کمک‌ بگیرید. در حال حاضر اظهار کالا و اظهار دارو برای گرفتن‌ مجوزهای مرخص‌ سازی مواد دارویی و ترخیص دارو‌ به مانند الکترونیکی و بدون‌ بازدید حضوری به جزء معاونت‌ دارو‌ انجام می گیرد.

مشکلات واردات مواد‌ شیمیایی‌:

درحال‌ حاضر تولیدکنندگان ایرانی برای خرید مواد‌ نخستین از پتروشیمی‌ها به سختی با مشکل مواجه‌ می باشند. اولین مساله بالا‌ بودن نرخ مواد‌ اولیه‌ تولید‌ داخل است. همین عامل منجر به آن تبدیل شده است‌ که واحدهای تولیدی سراغ مواد اولیه وارداتی بروند.

موضوع دیگر وضع این مواد‌ ، نوع خدمات‌ دهی پتروشیمی‌ها و مساله مرکز معاملات اوراق‌ بهادار و سهام خواهد شد. تولیدکننده امروز به سختی پولی را تهیه و برای خرید مواد اولیه آن را به پتروشیمی‌ها پرداخت می نماید. اما گاهی اوقات‌ اتفاق افتاده که تا 40 زمان بعد هم موفق‌ نمی‌شود‌ مواد‌ خود‌ را تحویل‌ بگیرد . در صحیح مواد‌ اولیه‌ خارجی‌ با‌ کیفیت بالاتر ، شرایط‌‌ مناسب‌تر و جعبه‌ بندی بهتر ، ارزان‌تر‌ از‌ تولید داخل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید