مشاوره

مشاوره بهینه سازی و راه اندازی خطوط تولید

راه اندازی خطوط تولید

با توجه به پیچیده شدن مسئله ها و فرایند های راه اندازی خطوط تولید، بهتر است برای بهتر شدن مستمر از روش های کاراتری جهت تحلیل و بهتر شدن در این گونه مسائل بهره گرفت. در این کار مسئله بالانس خط تولید با هدف انتخاب کردن سطح بهینه کردن انسان – ماشین و بیشتر شدن سطح تولید در تولید مخازن ذخیره لاوان در نظر گرفته شده است.

برای این منظور اول با حضور در خط تولید اطلاعات لازم مانند نرخ خدمت دهی ها نرخ ورود قطعات و… جمع آوری شده و سپس فرایند تولید مخازن با استفاده از نرم افزار ED شبیه سازی شده است. با توجه به افزایش یافتن ایستگاه های کاری برای تجزیه و تحلیل رفتار سیستم از طراحی آزمایشات و الگوریتم شبکه عصبی بهره برداری کرده ایم. در ادامه به کارهایی که در ورود خط و یا دستگاه شما به محل کارخانه، کارهای عملیاتی صورت خواهد گرفت اشاره شده است.

نصب و تاسیس درست و بدون ایراد ماشین آلات، برای فرآوری یکنواخت و متوقف نشدن در فرآیند خط فرآوری اهمیت زیادی دارد.

این پیشه به شما اطمینان می دهد که از دستگاه خریداری شده حداکثر بهره برداری را خواهید داشت و هم زمان با کاهش زمان تولید، هزینه های فرآوری نیز کم شده و حاشیه سود را افزایش میدهد.

بلافاصله از ورود خط و یا دستگاه شما به محل کارخانه، کارهای عملیاتی زیر انجام خواهد گرفت:

  • اعزام نیروهای مجرب برای نصب، راه اندازی و نگهداری ماشین الات
  • آموزش روش استفاده درست از ماشین آلات به کارمندان و اپراتور های دستگاه
  • رساندن کمک های فنی و پشتیبانی به صورت مداوم
  • کمک و آموزش به کارکنان برای تهیه برنامه تعمیر و نگهداری از ماشین آلات

مراحل راه اندازی خطوط تولید به صورت تفصیلی به شرح زیر می باشد:

  1. ارائه مطالعات امکان سنجی و تهیه طرح توجیه اقتصادی مورد نیاز برای برآوردهای اقتصادی و اولیه برای راه اندازی شرکت تولیدی در زمینه تولید انواع محصولات
  2. انتخاب تکنولوژی تولید با توجه به وضعیت سرمایه گذاری، نیاز سنجی محیطی و امکان سنجی
  3. طراحی خطوط و چیدمان دستگاه ها (Lay out )
  4. طراحی فضا و ساختمان های مورد نیاز مانند سالن تولید ، انبار، اداری ، رفاهی و محوطه مطابق با شرایط GMP و استاندارد های ISO
  5. پیشنهاد ماشین آلات و جدول مزایا، مشکلات و ویزگی ها، مشخصات فنی و قیمت ماشین آلات در مورد پروژه مورد نظر
  6. نظارت بر نصب ماشین آلات و تجهیزات بر اساس جانمایی و طراحی Lay out انجام شده
  7. تجهیز و طراحی آزمایشگاه مربوطه و ارائه روش مجهز کردن و طراحی آزمایشگاه مربوطه و ارائه روش های آزمون
  8. بررسی و پیشنهاد خطوط مختلف تولیدی نسبت به برندهای مختلف و ظرفیت های مختلف تولیدی ، کشورهای سازنده مختلف با رعایت بهترین درجه استانداردهای مرتبط
  9. فراهم سازی ماشین آلات و تجهیزات و یا همراهی با متقاضی برای انتخاب بهترین ماشین آلات و تجهیزات از منابع ارایه شده و نظارت بر تامین آن ها
  10. ارائه کلیه خدمات مهندسی طراحی و انتخاب تجهیزات ، مهندسی خرید ،نظارت و بازرسی بر فرآیند ساخت تجهیزات ، نصب و راه اندازی خط تولید
  11. بهینه کردن مقدار ظرفیت تولید تا رسیدن به ظرفیت نامی
  12. مشاوره مهندسی در مورد آموزش و انتقال تکنولوژی تولید ، انتخاب مواد و رفع عیوب محصولات و کاهش درصد ضایعات تولید.

اتوماسیون چیست؟

اتوماسیون یکی از با ارزش ترین راه های تولید صنعتی به حساب می آید. تا پیش از روی کار آمدن این نوع سیستم ها از دستگاه های متفاوتی برای کنترل خطوط تولید استفاده می گردید. که هر کدام به صورت مستقل عمل می کردند و محدودیت های زیادی داشتند. اما هدف از اتوماسیون سازی و استفاده از ربات، وارد کردن احساس به پروسه تولید است. هم سویی و هم هدف کردن دستگاه ها و ربات های موجود و ساخت یک شبکه در نظام تولید ، حاصل به کارگیری تکنولوژی اتوماسیون است. به صورت دیگر اتوماسیون وظیفه ای بیشتر از کنترل یک فرایند تولید را بر عهده دارد.

از خدمات این شرکت می توان به اجرای تمام پروژه ها در قسمت اتوماسیون صنعتی، PLC و مانیتورینگ و کنترل هوشمند مربوط با سیستم های ربات های صنعتی و مشاوره، انتخاب، خریداری، نصب و راه اندازی در کاربری های گوناگون صنعتی توسط متخصصین با تجربه اشاره کرد. همچنین بهینه سازی و راه اندازی خطوط تولید که قبل از این توسط چند اپراتور انجام می پذیرفت. همینطور یکی دیگر از این موارد  کاهش زمان تولید از جمله خدمات این شرکت می‌باشد.

اتوماسیون صنعتی:

اتوماسیون صنعتی همان گونه که در بالا اشاره شد با بیشتر شدن راندمان، کمتر شدن هزینه ها را هم در مزایای خود قرار می دهد. به جز این موضوع، در هنگام راه اندازی خطوط تولید یا نوسازی خطوط هم می توان مشاهده کرد که هزینه ها به مرور کمتر می شود . حذف تابلوهای کنترل بسیار پر هزینه که هر روز تعمیر و نگهداری آن پر هزینه تر و سخت تر می شوند.

همینطور در کمتر شدن هزینه های مربوط به کابل کشی و نگهداری (که با افزایش تعداد تجهیزات بطور نمایی بیشتر می شوند) تنها قسمت کمی از صرفه جویی ها می باشد. علاوه بر تمام این مزایا، به کمک اتوماسیون صنعتی و فناوری های ارتباطی میتوان واحد صنعتی را کنترل از راه دور کرد و در صورت نیاز تغییراتی مانند کم یا زیاد شدن دما و رطوبت، نسبت ترکیب مواد اولیه، بیشتر و یا کمتر شدن زمان یک فرآیند و غیره را در فرآیند تولید اعمال کرد.

می توان از راه دور مشکل سیستم را شناسایی و راهنمایی های لازم برای رفع عیب را به تکنسین های مستقر در محل ارائه کرد. می توان در هر زمانی آمارها و نمودارهای دقیقی از هر قسمت از خط تولید و فرآیند بدست آورد. که تصمیم گیری درباره راه کارهای بیشتر شدن راندمان را بسیار ساده و دقیق خواهد کرد. در کنار این ها و ده ها سودی که دارد، دیگر می توان امنیت زیاد در میزان دسترسی به اطلاعات و کنترل خط تولید را نیز اضافه کرد، که خود به تنهایی بسیار پر اهمیت است.

فرآیندهای صنعتی:

بعضی از فرآیندهای صنعتی به صورت فرآیندهای بسیار پیشرفته (High-Tech) و در بر گرفتن فرآیندهای پیچیده فیزیکی و شیمیایی است. که دانش تحلیل و پیش‌ بینی خروجی خط تولید در آن ها فقط در اختیار عده خاصی از متخصصین است. این کار سبب وابستگی مستقیم مدیران صنعتی به متخصصانی می‌شود که با استفاده از دانش انحصاری خود اقدام به گفتن راه هایی برای تولید محصولاتی با ویژگی‌های مورد نظر مدیران می‌کنند.

بسیاری از موارد تولیدی در صنایع پتروشیمی و فولاد می‌توانند نمونه‌هایی از این وضعیت باشند. از سوی دیگر، فرآیندهای تولیدی جعبه سیاه قرار دارند. عبارت جعبه سیاه مربوط به فرآیندهایی است که با راه های شبیه‌ سازی فرآیندی نمی توان به تحلیل و پیش‌ بینی آن ها پرداخت و پارامترهای مهم زیادی در آن ها به صورت پیچیده بر کیفیت خروجی خط تولید تاثیر می‌گذارند.

صنایع مختلف در فرآیند صنعتی:

صنایع مواد غذایی، قطعه‌ سازی در صنایع خودرو و بخش‌هایی از صنایع فولاد‌ سازی، نمونه هایی از این نوع تولیدات هستند. در این نوع فرآیندهای تولیدی، برآورده کردن استانداردهای کنترل کیفیت محصولات تولیدی، همیشه یکی از نگرانی‌های مدیران و کارگران خط تولید بوده است. استفاده از فرآیند سعی و خطا برای دستیابی به محصولی که بتواند تمامی آزمایشات کنترلی را به آسانی و با موفقیت پشت سر بگذارد. اکثرا تنها راه حل قابل استفاده بر اساس تجربیات پیشین بوده است. فرآیند سعی و خطا نه تنها هزینه‌های زمانی و مالی زیادیی را به همراه خواهد داشت. بلکه در بیشتر مواقع جواب مناسب و قابل اعتمادی را نیز به دنبال نخواهد داشت.

اکنون این سوال پیش می آید که آیا می‌توان ابزاری تهیه نمود که در هر دو نوع فرآیندهای تولیدی فوق پیشرفته و جعبه سیاه، نیاز مدیران و تولیدکنندگان را به مشاوره متخصصین شرکتی و یا درگیری با فرآیندهای پرهزینه سعی و خطا، برطرف نموده؟ و سبب  رسیدن به محصولی با جنبه‌های کیفی مورد نظرشان یاری رساند؟

دیدگاهتان را بنویسید